אסטון מרטין תמציא את הגלגל מחדש עם הנפקה וצוללת

Share on whatsapp
Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
demo-attachment-69-circle

מה הם האתגרים איתם החברה מתמודדת ואשר צפויים להשפיע על שוויה ?

אסטון מרטין, יצרנית הרכב הבריטית האחרונה שנמצאת עדיין בבעלות בריטית (יגואר עברה לידיים הודיות ובנטלי ורולס רויס לבעלות גרמנית) — הודיעה כי בכוונתה לצאת להנפקה עוד לפני פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי במרץ 2019.

על פי הודעת החברה יונפקו לציבור מינימום של 25% ממניות החברה לפי הערכת שווי משוערת של 5 מיליארד ליש"ט, והיא צפויה להיכלל במדד פוטסי 100. ההודעה נמסרה במקביל לפרסום הדו"חות הפיננסיים למחצית הראשונה של 2018 שהראו עלייה קלה ברווח לפני מס לעומת המחצית המקבילה אשתקד, ל־20.8 מיליון ליש"ט.

ההודעה מייצגת אבן דרך מרכזית בהיסטוריה של החברה, שמדווחת על תוצאות פיננסיות חזקות ועלייה בביקושים הגלובליים למכוניות הספורט זוכות הפרסים שלה", אמר נשיא ומנכ"ל אסטון מרטין, ד"ר אנדי פאלמר.

עם זאת, תוכנית ההנפקה מגיעה על רקע תחזיות קודרות לגבי תעשיית הרכב הבריטית בגלל ההשפעה האפשרית של מכסים שיושתו בעידן שאחרי הברקזיט. כך, למשל, ב.מ.וו, יצרנית המיני קופר, הזהירה כי ברקזיט ללא הסכם סחר חדש עלול להביאה לסגירת מפעלים בבריטניה. יגואר לאנד רובר השמיעה חששות דומים.

פאלמר, העומד בראש החברה מאז 2014, נדרש להתמודד עם כמה וכמה אתגרים. אלה כוללים מעבר לרכבי כביש־שטח, התמודדות עם בעיית זיהום אוויר וגם המאבק מול יצרניות אחרות כמו פרארי ולמבורגיני. "אסטון מרטין לא רוצה להיות פרארי", אמר פאלמר בראיון ל"כלכליסט" עם תחילת פעילותה בישראל ב־2014. תחת ניהולו רשמה אסטון מרטין רווח נקי של 87 מיליון ליש"ט ב־2017, הראשון לאחר עשור של הפסדים.

"המודל של אסטון מרטין מבוסס תמיד על מכונית ספורט מסדרת ה־DB עם מכונית ספורט נוספת ומכונית יוקרה בעלת ארבע דלתות המיועדת להתחרות אפילו ברולס רויס. אנחנו מאוד מעריכים את המודל העסקי של פורשה, חברה שהשכילה להשתנות עם הזמנים. כאשר פורשה יצרה רק את מכונית הספורט 911, היא הפסידה כסף. כאשר פורשה עברה לייצור של רכבי שטח ומכוניות מנהלים, היא הפכה לחברה רווחית". אך כדי לייצר את השינוי, פאלמר זקוק להשקעה שתימצא רק בשוק ההון.

לקריאת המאמר המלא –

Shopping Basket

הרשמה לאתר

התחברות לאתר

עדיין לא נרשמת?