המוזיקאים צריכים הכנסות, הקהל זקוק לריגושים – ותעשיית ההופעות הפכה לאפיק אטרקטיבי להשקעה

Share on whatsapp
Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
demo-attachment-69-circle

האם לייב ניישן תמשיך להציג קצב צמיחת הכנסות ממוצע של כ- 10% בשנה?

1993 היתה שנה חזקה יחסית להופעות של אמנים מחו"ל בישראל: מדונה, מייקל ג'קסון וגאנז אנד רוזס — השמות החמים של עולם הרוק הופיעו בפארק הירקון ומשכו יחדיו יותר מ–230 אלף צופים. המעריצים בישראל זכו לחוויה חד־פעמית ונדירה, וכל זה בעידן שבו MTV רק נכנס לישראל, ומייסדי יוטיוב עוד היו בחטיבת ביניים.

כיום המצב שונה. כמעט כל הופעה של אמן גדול עולה במלואה לרשת וזמינה לצפייה. ועדיין, כשגאנז אנד רוזס, להקת רוק אמריקאית, הופיעה פעם נוספת בישראל, לפני כחודשיים, הגיעו 60 אלף צופים לצפות באקורד הסיום של סבב ההופעות העולמי שלהם.

שוק ההופעות של אמני מוסיקה פורח בשנים האחרונות. הלהקות ממלאות אצטדיונים. במחצית הראשונה של 2017 הגיעו ההכנסות ממכירת כרטיסים ל–50 סבבי ההופעות הגדולים בעולם לכ–2 מיליארד דולר — צמיחה של 34% לעומת התקופה המקבילה ב–2016. אפשר לזהות את הפריחה גם בישראל; מלבד גאנז אנד רוזס, בקיץ האחרון הגיעו לכאן רדיוהד, אירוסמית', בריטני ספירס, ג'סטין ביבר ואחרים, והצליחו לסחוף עשרות אלפי צופים בכל הופעה.

לחלק מההופעות האלה אחראית בלוסטון גרופ, חברה ישראלית שהוקמה ב–2014 על ידי גיא בסר ושי מור יוסף. לפני כחצי שנה קיבלה החברה דחיפה משמעותית, כשחלק גדול ממניותיה נרכש על ידי לייב ניישן, החברה המובילה בעולם בתחום הפקת הופעות הענק.

הצמיחה של ענף ההופעות החיות באה לידי ביטוי בתוצאות של לייב ניישן. לפי תחזיות האנליסטים, החברה צפויה להציג ב–2017 הכנסות של 9.5 מיליארד דולר — עלייה של 14% לעומת 2016. בחמש השנים האחרונות צמחו הכנסות החברה ב–10% בממוצע בשנה. עם זאת, הרווח הנקי של החברה נמוך במיוחד — 92 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2017. הפער הגדול בין ה–EBITDA לרווח הנקי החשבונאי נובע בעיקר מהפחתות על השקעות שביצעה החברה, וכן על תגמול מבוסס מניות, והוצאות הקשורות לרכישות. כמו כן, לחברה יש הוצאות גבוהות על ריבית בגין החוב שבו היא מחזיקה. החברה אינה מחלקת דיווידנדים, וגם לא מבצעת רכישת עצמית של מניות.

לקריאת המאמר המלא –

Shopping Basket

הרשמה לאתר

התחברות לאתר

עדיין לא נרשמת?