שנת שיא לישראייר; בוחנת הנפקה אם המיזוג עם סאן דור יכשל

demo-attachment-69-circle

האם ישראייר בדרך להיות חברה ציבורית ?

חברת התעופה והתיירות ישראייר הכריזה היום על 2017 כעל שנת שיא בפעילותה, וסיכמה שש שנים של שיפור רצוף בפרמטרים העסקיים שלה. הכנסות ישראייר עמדו על 345 מיליון דולר ב-2017, עלייה של 24% בהשוואה ל-2016.

בשורה התחתונה הציגה החברה ב-2017 ירידה מתונה של 5% ברווח הנקי, שהסתכם ב-11.1 מיליון דולר. זאת למרות חולשת הדולר מול השקל והאירו, והעלייה במחירי הדלק הסילוני. לדברי ישראייר, מחיר הדלק הסילוני הממוצע ב-2017 היה גבוה ב-22% ממחירו ב-2016, והביא לשחיקה של כ-2.3 מיליון דולר ברווחיות הגולמית שלה. נוסף על כך נשחקו הכנסות החברה בכ-13 מיליון דולר, בשל שינויים בשערי החליפין.

לדברי יוני צברי, סמנכ"ל הכספים של ישראייר, למרות האתגרים הפיננסיים שמרה החברה ב-2017 על רווח דומה לזה של 2016, ואף שיפרה את תזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת ל-21 מיליון דולר, לעומת 16 מיליון דולר שנה קודם לכן. הוא הוסיף, כי החברה סיימה את 2017 עם רווח תפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) של 23 מיליון דולר – גבוה יותר מהחוב הפיננסי שלה, בסך 21 מיליון דולר. "מצב זה יאפשר לקבוצה לממש את תוכניותיה לעתיד להרחבת פעילותה, בין היתר על-ידי הגדלת צי המטוסים בבעלותה, ולהתמודד עם אתגרי שנת 2018", מסר צברי.

המנכ"ל אורי סירקיס אמר כי "בכוונתנו להוסיף בשנת 2018 עוד שני מטוסים לצי שלנו, ובכך לתפעל במהלך העונה הקרובה עשרה מטוסים, ולחצות את רף מיליון וחצי הנוסעים".

לפי דוח רשות שדות התעופה, ישראייר דורגה בין חמש החברות המובילות בנתב"ג, ומיצבה את עצמה כחברת התעופה הישראלית השנייה בגודלה. ב-2017 הטיסה ישראייר כ-1.3 מיליון נוסעים, מתוכם כ-729 אלף נוסעים בטיסות הבינלאומיות בקוד ישראייר, מה שמשקף עלייה של 33% ביחס ל-2016. עוד כ-420 אלף נוסעים טסו עם החברה בנתיב לאילת, וכ-200 אלף נוסעים נוספים שרכשו חבילות נופש בישראייר והוטסו בחברות תעופה זרות.

לקריאת המאמר המלא –

Shopping Basket

הרשמה לאתר

התחברות לאתר

עדיין לא נרשמת?