מחיר השערוריות: סופטבנק תקנה מניות של אובר בהנחה של 30%

demo-attachment-69-circle

מהי הערכת השווי שהעניקו המשקיעים לפריצה לשרתי החברה וניסיון ההסתרה הכושל שלה?

סופטבנק מעוניינת לקנות נתח ניכר ממניות אובר – אך בהנחה ניכרת של 30% לעומת הערכת השווי האחרונה של פעילות שירות הזמנת הנסיעות, שעמדה על 69 מיליארד דולר – כך לפי דיווח של בלומברג.

לדברי מקורות בענקית הטלקום היפנית, ביחד עם קבוצת משקיעים שכוללת את Dragoneer Invesment Group ו-General Atlantic, מעוניינת החברה לקנות מניות ב-6 מיליארד דולר לפי שווי של 48 מיליארד דולר. בנוסף צפויה סופטבנק לבצע השקעה ישירה באובר בסך מיליארד דולר. אם תושלם העסקה, תקבל הקבוצה בראשות סופטבנק שני מושבים בדירקטוריון החברה.

לפי דיווחים קודמים, התכוונה סופטבנק לרכוש מניות בסכום של כ-10 מיליארד דולר לפי שווי מוערך של כ-71 מיליארד דולר. הירידה בשווי קשורה, כנראה, לאירועים השליליים שנקשרו בשמה של אובר בשנה האחרונה, ובפרט שערוריית ההטרדות המיניות שהביאה לפרישתו של המייסד טראוויס קלניק מכס המנכ"ל, והגילויים האחרונים על הפריצה וגניבת המידע המאסיבית ממחשבי החברה שהוסתרה במשך יותר משנה.

"הציפייה של סופטבנק שהיא תוכל לשכנע בעלי מניות להיפרד ממניותיהם לפי שווי של כ-50 מיליארד דולר מתבססת על כל הפרסומים השליליים", אמר לבלומברג אנליסט חברת New Street Research, קירק ברודי. "כל מה שקרה בשנה האחרונה תרם כנראה לירידה בשווי".

לקריאת המאמר המלא –

Shopping Basket

הרשמה לאתר

התחברות לאתר

עדיין לא נרשמת?