עוד חלום היי-טק ישראלי מגיע לנאסד"ק: פייבר בדרך להנפקה במיליארד דולר

demo-attachment-69-circle

האם ביצועי החברה עד כה תומכים בשווי בו היא מעוניינת להנפיק ?

עוד חלום היי־טק ישראלי מפלס את דרכו לנאסד"ק: פייבר (Fiverr), שהוקמה ב–2010 על ידי מיכה קאופמן ושי וינינגר, נערכת להנפקה ראשונית (IPO) בניו יורק לפי שווי מוערך של כמיליארד דולר לפחות — כך נודע ל–TheMarker. הנהלת החברה החלה להיפגש עם חתמים בארה"ב, ולפי הערכות ההנפקה צפויה לצאת אל הפועל בתחילת 2019.

פייבר פיתחה זירת מסחר אינטרנטית המחברת בין פרילנסרים, המבצעים עבודות דיגיטליות, ללקוחות ברחבי העולם — בעיקר עסקים קטנים ובינוניים. אתר האינטרנט של החברה מפגיש בין גרפיקאים, עורכי וידיאו, מפתחי תוכנה, קופירייטרים, מתרגמים, קריינים, עורכי מדיה שיווקית או נותני שירותי ייעוץ עסקי, לבין לקוחות הזקוקים לשירותים האלה.

בתחילת דרכה, השירותים בפייבר הוצעו בתמורה ל-5 דולרים בלבד, במה שמכונה "Gig Economy" – "כלכלת החלטורה" של הפרילנסרים. כיום מאפשרת החברה תמחור חופשי עבור השירותים המוצעים באתר האינטרנט שלה, אפילו עד 10,000 דולר, אך רבים מנותני השירותים עדיין נוקבים בסכום המינימלי. הכנסות החברה מבוססת על עמלה של 20% מכל עסקה שנעשית באתר.

פייבר, שהמתחרות שלה הן Upwork ו–Freelancer.com, נהפכה בשנים האחרונות למותג בינלאומי לעבודה מזדמנת – והיא מדורגת בין האתרים הפופולריים בארה"ב. "מאז שהוקמה זירת המסחר של פייבר, הצלחנו לפתור את הקושי הגדול ביותר של פרילנסרים – גיוס לקוחות ויצירת הכנסות", אמר ל-TheMarker בעבר קאופמן, מנכ"ל פייבר.

לפי נתוני פייבר, באתר החברה משתמשים כיום מיליוני פרילנסרים, המציעים מדי יום 7,500 הצעות חדשות לעבודות שהם יכולים לבצע, ומבצעים יותר ממיליון עסקות בחודש. מאגר האנשים הזמינים לעבודה דיגיטלית בפייבר, כמו גרפיקאים, הוא כמעט אינסופי, כשמרבית הצמיחה של כלכלת החלטורה של האתר מגיעה כיום ממדינות מתפתחות.

30% משוק העבודה האמריקאי כיום הוא פרילנסרים. עד 2020 זה כבר יהיה 40% משוק העבודה. זה שוק שבשנה שעברה היה שווה 730 מיליארד דולר, ממכירות של כל סוגי השירותים, פיזיים ודיגיטליים. עד 2020 הוא יהיה שווה טריליון דולר", אמר קאופמן בראיון ל-TheMarker ב-2015.

לקריאת המאמר המלא –

Shopping Basket

הרשמה לאתר

התחברות לאתר

עדיין לא נרשמת?