סימנים מסחריים מגינים על מותגים, סמלי לוגו, סיסמאות ורכיבים אחרים המייחדים את המוצרים או השירותים של החברה. כך לדוגמא הם ממלאים תפקיד מכריע ביצירה ובשמירה על זהות המותג של התאגיד. דוגמה לכך היא ענקית הטכנולוגיה אפל. לוגו התפוח שלהם ושם המותג "אפל" הם סימנים מסחריים, וסימנים מסחריים אלה הם מרכזיים בזהותם ובתפיסת הלקוח שלהם. המותג של אפל הוערך בסך הקרוב לטריליון דולר, במחצית 2023, דבר המדגיש עד כמה סימני מסחר יכולים להיות בעלי שווי.
סימני מסחר הם סמלים, שמות או ביטויים שנרשמו או הוקמו באופן חוקי על ידי שימוש כמייצגים חברה או מוצר. נשקול לדוגמא – הלוגו של Apple. המותג של אפל הוערך ביותר מ-482 מיליארד דולר ב-2023. אומדן שווי זה אינו מבוסס רק על נכסים פיזיים או הכנסות, אלא בעיקר על ההכרה והמוניטין הקשורים בלוגו. הסימן המסחרי, ממקד אליו את הרצון הטוב, האמון והנאמנות למותג הקשורים אליו, ומגדיל באופן משמעותי את שוויו ככל שאלו גבוהים יותר ושביצועי החברה גבוהים יותר.
סימני מסחר הינם צורות גרפיות המייצגות פעילות או מוצר, ודוגמה מצוינת לכך הוא סימן מסחרי יקר שווי כמו Apple Inc. הלוגו של אפל והשם "אפל" עצמו מוכרים ברחבי העולם ותורמים רבות לשווי המותג של החברה. המותג של אפל מהווה חלק משמעותי מהשווי הכולל שלה (כ- 3 טריליון דולר נכון לאמצע 2023). זה ממחיש כמה חזק סימן מסחרי יכול להיות במונחים של הוספת שווי לחברה.
זכויות יוצרים מגינות על יצירות מקוריות של מחברים, כגון תוכנה, מוסיקה, ספרים ואפילו חומרים שיווקיים. הם יכולים לתרום להערכת שווי התאגיד על ידי יצירת זכויות בלעדיות למכור ולהפיץ יצירות אלה. במקרה של מיקרוסופט, מערכת ההפעלה Windows המוגנת בזכויות יוצרים שלה הייתה המפתח למודל התאגידי שלה והייתה מנוע משמעותי להכנסותיה ומכאן לשווי התאגידי הכולל שלה.